Fakultet primijenjene matematike i informatike

Razvoj interaktivnog virtualnog okruženja

_________________________________________

 

c

 

 


Ime projekta: Razvoj interaktivnog virtualnog okruženja

Voditelj projekta: Luka Borozan

Trajanje projekta: 1. svibnja 2021. - do 1. svibnja 2025.

Financiranje: Interna fakulteta sredstva zarađena na tržištu 


 

Cilj projekta je izrada trodimenzionalnog virtualnog okruženja koji sadrži veliki broj objekata s kojima korisnik može imati interakciju. Osim interackija s korisnikom, svaki od objekata može imati i vlastito ponašanje kojime upravlja umjetna inteligencija. Također, preko lokalne mreže ili interneta, isto vritualno okruženje može koristiti više korisnika u isto vrijeme. U tome je slučaju moguća i interakcija između korisnika. U konačnici se projekt treba moći brzo prenamijeniti za stvaranje virtualnih okruženja koji se mogu koristiti mnoštvu primjena.

 

 _________________________________________

 

Projekt je podijeljen u nekoliko komponenata, od kojih je svaka objašnjena u tekstu ispod. 

 1. AI (Umjetna inteligencija)
Umjetna inteligencija upravlja ponašanjem objekata u okruženju. Ona treba moći upravljati velikim brojem objekata bez zamjetnog zastajkivanja. U tu svrhu koristi mogućnosti koje pruža moderni hardver - velik broj procesorskih jezgri.

2. Networking
Putem mreže, isto virtualno okruženje može koristiti više korisnika od jednom. U mrežnom okruženju izazov predstavlja sinkronizacija objekata. Svaki parametar objekta, poput pozicije, veličine, boje ili imena, mora biti jednak svakome od korisnika. Također, parametri objekata trebaju imati mogućnosti dinamičke promjene.

3. Multimedija
Svako virtualno okruženje mora imati i svoju vizualnu komponentu. U okviru projekta se izrađuju razni 3D modeli, sjenčari i teksture koji svijetu daju ugodan i prepoznatljiv izgled. Modeli se izrađuju s performansama u vidu - svi modeli su optimizirani, ali i dalje zadržavanju svoj vizualni identitet. Osim 3D modela, u virtualni svijet će biti integrirani i zvučni efekti.

4. Upravljanje tokom podataka
Izrada i prikaz 3D svijeta je zahtjevan problem. Cilj točke je osmisliti sustav koji će omogućiti rad s detaljnim virtualnim svijetom velikih dimenzija unatoč potencijalno ograničenim računalnim resursima. Prikazivati cijelo okruženje u cijelosti nije moguće. Stoga je potrebno izgraditi sustav koji će inteligentno odabrati elemente svijeta koji interesiraju korisnika te prikazati samo njih. Takav sustav mora biti efikasno implementiran i njegov efekt treba biti suptilan kako bi korisnik imao privid rada sa cijelim svijetom.

5. Izrada alata
U okviru projekta se izrađuju alati koji omogućavaju ekstenzivnu modifikaciju virtualnog okruženja. Bez ikakvog znanja o programiranju, korisnik može korištenjem intuitivnog sučelja prilagoditi virtualno okruženje svojim potrebama. Također, alati naprednijim korisnicima daju mogućnost proširivanja postojećih, ili čak i dodavanje novih funkcionalnosti.

6. Izrada sadržaja
Koristeći alate iz pete točke, potrebno je stvoriti prethodno opisano vritualno okruženje i napuniti ga raznim sadržajem.

 

_________________________________________

 

Članovi projekta

  • Luka Borozan, voditelj projekta, Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
  • Bartol Borozan, član, Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
  • Antonio Janić, član
  • Leon Vilagoš, član
  • Neven Kopecki, član
  • Bruno Bugarić, vanjski suradnik
  • Sven Viland, vanjski suradnik