Fakultet primijenjene matematike i informatike

MathOS Cup

Srednjoškolsko ekipno natjecanje iz matematike i programiranja

 

PRAVILA NATJECANJA - sekcija programiranje

MathOS Cup, sekcija programiranje, prvo je ekipno natjecanje učenika srednjih škola u natjecateljskom programiranju. Vrsta zadataka koje će ekipe rješavati su najsličnije zadacima s natjecanja iz informatike, kategorija Algoritmi.
 
Svaka ekipa se sastoji od tri učenika, s ograničenjem da barem jedan učenik u ekipi ne smije biti polaznik četvrtog razreda, te nastavnika mentora (mentor može biti i punoljetna osoba koja nije zaposlenik škole).  Svaka ekipa treba izabrati vođu ekipe kojeg zovemo glavni lega ekipe. Sva eventualna komunijacija i prigovori od strane ekipe idu isključivo preko glavnog lege ili nastavnika mentora ekipe.
 
Natjecanje se odvija u dva kruga, a prvi krug se održava online. Najbolje ekipe iz prvog kruga kvalificirati će se u drugi, finalni krug, koji će se održati uživo (on site) u zgradi fakulteta u Osijeku. Najbolji timovi u drugom krugu osvojit će vrijedne nagrade kao i dodatne bodove pri upisu našeg preddiplomskog studija Matematika i računarstvo.
 

1. KRUG NATJECANJA

Način održavanja: online.
Datum: 8.03. (petak), početak u 9h.
Trajanje: 3h
 
 
Pravila: Natjecanje će se izvoditi online na našem računalu https://tesla.mathos.hr, na kojem je instaliran sustav za natjecanja.
Svakom timu će biti dodijeljeno korisničko ime i lozinka nekoliko dana prije natjecanja. Taj korisnički račun će se koristiti tijekom natjecanja.
 
U slučaju da učenici nemaju mentora nastavnika, i dalje se mogu neslužbeno natjecati u prvom krugu, ali neće moći prisustvovati drugom krugu natjecanja.
 
Za vrijeme natjecanja, jedan natjecatelj svakog tima šalje rješenje na sustav instaliran na teslu koji radi automatizirano vrednovanje točnosti i efikasnosti poslanog rješenja.
Dodjeljivati će se i polovični bodovi, a samo natjecanje će se sastojati od 10 do 15 odabranih zadataka.
 
Za rješavanje zadataka (pisanje koda) dozvoljeno je korištenje samo jednog računala po timu, dok se još jedno računalo smije koristiti samo za čitanje zadataka.
 
Na natjecanju se mogu koristiti sljedeći programski jezici:
  • C (gcc 9.4.0): `gcc -std=c99 -Wall -DONLINE_JUDGE -O2 -lm -fmax-errors=5 -march=native -s`
  • C++ (g++ 9.4.0): `g++ -std=c++17 -Wall -DONLINE_JUDGE -O2 -lm -fmax-errors=5 -march=native -s`
  • Python 3 (CPython 3.8.10 ili PyPy 3.6.9)
Način bodovanja je sljedeći:
  • Svaki zadatak ima određen broj grupa testnih primjera.
  • Bodovi za grupu testnih primjera mogu biti parcijalni. Primjerice, ako program vraća točno rješenje za pola testnih primjera, tim dobiva pola bodova za tu grupu.
  • Od svih pokušaja rješenja pojedinog zadatka, u obzir se uzima samo onaj u kojem je postignut najveći broj bodova.
  • Kao vrijeme slanja rješenja gleda se vrijeme proteklo od početka natjecanja do slanja najboljeg rješenja.
  • Ako dva tima imaju jednak broj bodova, bolji je onaj s manjom sumom vremena slanja rješenja po svim zadacima.

Primjerice, neka zadatak ima dvije grupe testnih primjera i neka svaka grupa nosi 50 bodova. U prvoj evaluaciji rješenja tim ostvari redom 30 i 20 bodova, a nakon ispravka redom 10 i 30 bodova. Ukupan broj bodova tada iznosi 50 jer je u prvom rješenju postignut veći broj bodova negu u drugom.

Nakon natjecanja timovi će imati pravo žalbe na rezultate natjecanja. Žalbe će se podnositi na e-mail adresu Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. unutar 60 minuta od završetka natjecanja, a odluku o žalbi će donijeti organizacijski tim natjecanja.

 

2. KRUG NATJECANJA

Mjesto održavanja: Fakultet primijenjene matematike i informatike (računalni praktikum 2 i računalni praktikum 3 u prizemlju zgrade). 
Datum: 10.05. (petak)
Trajanje: 4h
Početak natjecanja: 10:30h (molimo sve timove da budu prisutni barem 30 minuta ranije). 
Završetak natjecanja: 14:30h
Vrijeme za žalbe: 14:45h - 15:15h
Dodjela nagrada: 15:15h - 15:30h
Pravila: Ekipe koje se kvalificiraju  u prvom krugu stječu pravo nastupa u završnom, drugom krugu natjecanja koje će se održavati uživo na Fakultetu. Ekipe će biti fizički smještene u računalnoj učionici. Svakaka ekipa će smjeti koristiti samo jedno računalo, stoga će biti važna dobra organizacija unutar svake ekipe.
Internet će biti nedostupan za vrijeme natjecanja.
I u ovom krugu vaša rješenja bit će vrednovana našim internim evaluatorom, te će se dodjeljivati polovični bodovi.
U završnom krugu rješavat će se 10 odabranih zadataka.