Pedagogija II
P010 (1+1+1) - 3 ECTS bodova
OSNOVNE INFORMACIJE
Pedagogija II izvodi se u ljetnom semestru četvrte godine sveučilišnog nastavničkog studija matematike i informatike. Cilj kolegija je studente upoznati s osnovama pedagogije djece s posebnim potrebama.
- Sadržaj kolegija možete dohvatiti na sljedećem linku (http://www.mathos.unios.hr/images/sadrzaji_kolegija/p010.pdf).
NASTAVNIK | KONZULTACIJE | |
---|---|---|
VODITELJ KOLEGIJA | doc. dr. sc. Maja Brust Nemet | Srijedom od 12-13h i prema dogovoru na e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. |
OSNOVNA LITERATURA
1. D. Bouillet, Izazovi integriranog odgoja i obrazovanja. Zagreb: Školska knjiga, 2010.
2. D. Bouillet, S. Uzelac, Osnove socijalne pedagogije. Zagreb: Školska knjiga, 2007.
3. E. Jensen, Različiti mozgovi, različiti učenici - kako doprijeti do onih do kojih se teško dopire. Zagreb: Educa, 2004.
4. A. Krampač-Grljušić, I. Marinić, Posebno dijete. Osijek: Grafika, 2007.
RASPORED PREDAVANJA I VJEŽBI
Izvedbeni program kolegija Pedagogija II realizira se s fondom od 45 sati (tjedno 1 sat predavanja, 1 sat seminara i sat vježbi). Pohađanje predavanja, seminara i vježbi je obavezno.
TERMIN | PREDAVAONICA | |
---|---|---|
PREDAVANJA | Srijeda, 13-13.45h | P37 |
SEMINARI | Srijeda, 13.45-14.30h | P37 |
VJEŽBE | Srijeda, 14.30-15.15h | P37 |
PRAVILA POLAGANJA ISPITA
Kolegij se polaže na temelju polaganja jednog kolokvija, izlaganja jedne seminarske teme i izrade jednog didaktičkog materijala za rad s djecom s posebnim potrebama.
PISMENI ISPIT
Pismeni i usmeni ispit je obavezan za studente koji nisu položili kolegij preko kolokvija.
USMENI ISPIT
Usmeni ispit je obavezan za sve studente koji kolegij polažu preko pismenog ispita. Na usmenom ispitu se, u ovisnosti od ocjene s pismenog ispita, formira konačna ocjena.
NASTAVNI MATERIJALI
- NASTAVNI MATERIJALI S PREDAVANJA, SEMINARA I VJEŽBI
Naslov predavanja | Opis predavanja | Materijali |
---|---|---|
P1: Uvodni sat | Upoznavanje studenata s osnovama pedagogije djece s posebnim potrebama. | |
P2: Teškoće u razvoju | Oštećenja vida, sluha, glasovno-govorne teškoće, tjelesni inavliditet, intelektualne teškoće, organski uvjetovani poremećaji, autizam, kombinirane teškoće. | |
P3: Modeli školovanja | Individualizacija, prilagođeni program, posebni program. | |
P4: Integracija i inkluzija | Razlike između integracije i inkluzije; prednosti inkluzije za sve dionike odgojno-obrazovnog procesa. | |
P5: Down sindrom, epilepsija, šećerna bolest | Protokoli postupanja u radu s učenicima sa šećernom bolesti i epilepsijom; specifičnosti učenika s Down sindromom. | |
P6: Darovitost | Specifičnosti rada s darovitim učenicima | |
P7: Prilagodbe u radu s učenicima s posebnim potrebama | Devet prilagodbi (količina, vrijeme, stupanj pomoći, zamjenski cilj, zamjenski kurikulum, težina, iskazivanje znanja, prezentacija sadržaja) | |
P8: Timsko planiranje | Suradnja nastavnika s roditeljima i sustručnjacima (MAPS) | |
P9: Izrada specifičnih didaktičkih sredstava i pomagala | Prednosti rada uz specifična didaktička sredstva i pomagala | |
P10: Kompetencije nastavnika za rad s učenicima s posebnim potrebama | Specifične kompetencije nastavnika za rad s učenicima s posebnim potrebama. | |
S1: Autizam | Obilježja, prilagodba, strategije poučavanja učenika s autizmom. | |
V1: Didaktički materijal i prilagodbe | Izrada didaktičkog materijala i vizualno-kognitivnih metoda. | |
S2: Oštećenje vida | Obilježja, prilagodba, strategije poučavanja učenika oštećenja vida.. | |
V2: Didaktički materijal i prilagodbe | Izrada didaktičkog materijala i programa rada s djecom oštećena vida. | |
S3: Oštećenja jezično-govorne-glasovne komunikacije i specifične teškoće u učenju | Obilježja, prilagodba i strategije poučavanja učenika oštećena sluha. | |
V3: Prilagodbe i suradnja s logopedom | Prilagodbe i suradnja s logopedom. | |
S4: Oštećenja organa i organskih sustava | Prilagodba učionice i strategija poučavanja | |
V4: Prilagodbe prostora i stategija poučavanja | Prilagodba prostora, izrada didaktičkog materijala, strategije poučavanja. | |
S5: Intelektualne teškoće | Prepoznavanje, prilagodbe učionice i postupaka, strategije poučavanja. | |
V5: Didaktički materijal i prilagodbe | Izrada didaktičkog materijala, prilagodbe i posebni programi. | |
S6: Oštećenja sluha | Obilježja, prilagodba i stategije poučavanja učenika oštećena sluha. | |
V6: Znakovni jezik | Osnove znakovnog jezika. | |
S7: Primjer iz prakse | Specifičnosti rada u matematici nastavnika s učenicima s posebnim potrebama. | |
V7: Primjeri iz prakse | Specifične nastavne metode u nastavi matematike s učenicima s posebnim potrebama. | |
S8: Poremećaji u ponašanju i oštećenja mentalnog zdravlja | Prepoznavanje, prilagodba i strategije poučavanja učenika s PUP. | |
V8: Prilagodbe | Prilagodbe prostora, oblika rada, nastavnih metoda i sredstava. | |
S9: Darovitost | Specifičnosti rada s darovitom djecom (dodatna nastava, natjecanja, kampovi, centri izvrsnosti, akceleracija, bogaćenje...) | |
V9: Plan i program dodatne nastave | Izrada matematičkih zadataka za darovite učenike. | |
S10 i V10: Kolokvij | Kolokvij |
- DOMAĆE ZADAĆE
Izlaganje u parovima ili trojkama o jednoj vrsti teškoće u razvoju ili darovitosti te izrada i prezentacija didaktičkog materijala na dogovoren datum izlaganja.
OBAVIJESTI
17.3.2020. Svaki tjedan online nastave možete preuzeti nastavne materijale preko elektroničke pošte ili preko sustava Merlin.
You are not authorised to post comments.